Saturday 24 May 2014

DS @NajibRazak KECAM KENYATAAN RAYER




Kenyataan ‘UMNO celaka’ yang dibuat Adun DAP Seri Delima, Pulau Pinang RSN Rayer turut dikecam oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak.

Beliau bagaimanapun menggesa ahli-ahli UMNO supaya tidak bertindak balas secara keterlaluan dengan isu ini.

“Saya mengutuk sekeras-kerasnya kenyataan menghina yang dibuat oleh ahli DAP yang sama sekali tidak sopan. Kita mungkin berbeza pendapat politik kita tetapi tidak disuruh mengeluarkan kata-kata kesat.

“Tindakan seperti ini akhirnya akan menghasut kepada berlakunya ketidakharmonian, kita semua rakyat Malaysia,” katanya dalam satu kenyataan yang disiarkan di laman rasmi Facebook beliau, Sabtu.



Najib yang berada dalam rangka lawatan rasmi tiga hari ke Kazakhstan berkata ahli-ahli parti mengelakkan diri daripada mencemarkan nama baik parti.

“Pada masa yang sama, saya menyeru semua ahli UMNO supaya tidak bertindak balas secara keterlaluan dengan melakukan perkara-perkara bertentangan dengan undang-undang atau disifatkan sebagai tidak bertanggungjawab.

“Sebarang reaksi perlu berada dalam batas-batas undang-undang dan kita mesti berusaha untuk meneruskan imej baik parti. Jaga nama baik parti kita,” katanya.

Kenyataan ‘UMNO celaka’ yang diucapkan oleh Rayer dalam Dewan Undangan Negeri awal minggu ini telah mencetuskan kemarahan di kalangan ahli-ahli UMNO dengan beberapa siri bantahan di Pulau Pinang, Kuala Lumpur dan Kuantan berhubung keengganan Rayer untuk memohon maaf.

Isu itu terus panas ekoran keengganan Rayer memohon maaf malah mengulangi lagi perkataan itu dalam ceramahnya malam kelmarin-AgendaDaily

3 comments:

Anonymous said...

Patutnya KDN TANGKAP si GANGSTER-KELING-DAPBANGKAI-CELAKA tu bawah undg-undg TERORISMA ; kerana memang mahu mencetuskan satu lagi 13 Mei!

Malangnya, tengok seorg. lagi pemimpin Islam/Melayu-LIBERAL -mudin, yg. asyik nak jaga hati si KAPIRDAJAL, nak polis siasat dgn. TERPERINCI gertakan bakar ibupejabat DAPBANGKAICELAKA oleh PEMUDA UMNO (tapi tak termasuk si LIBERAL-mamat-kari), spt. dilapurkan peminat si LIBERAL ini, si EvangeliSStar!

Tapi mana perasaan SIMPATI si Menteri LIBERAL ni pd. dua mangsa Islam/Melayu (suami-isteri, yg. sekrg. meninggalkan LIMA anak yatim-piatu), mahupun mangsa-mangsa lain, yg. terbunuh dgn. amat ngeri dlm. kemalangan jlnraya akibat LORI BUAS?! Aku syaki lori BUAS ini yg. menyebabkan mangsa terjatuh dr. motosikal asalnya, dan kemudian MENGGILIS pula mangsa - dan sepatutnya mengikut undg-undg, tak boleh di jlnraya yg. sibuk waktu pagi! Apahal Menteri LIBERAL ni boleh biaqkan si lori/bas/kereta BUAS BERMAHARAJALELA kat Tanah Melayu ISLAM ni?!

Bahkan jenayah-jenayah makin berleluasa, yg. majoriti mangsanya umat Islam/Melayu, termasuk dlm. kemalangan jlnraya di mana mangsa terus dibiarkan MATI KATAK/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA/BAS BUAS (terutamanya tekan brek tiba-tiba, lalu kenderaan belakang terbabas ke laluan bertentangan, atau si pemandu BUAS ini tiba-tiba pandu laju bila kenderaan belakang nak potong atau lori/bas/kereta depan sengaja ke tengah dan menggilis kenderaan yg. nak potong – umat Islam yg. disasarkan si MUSUH Islam, senang dikenali dr. pakaian atau hiasan Islam pd. kenderaannnya) akibat ramai TUANPUNYA lori/bas/kereta ini sendiri puak KAPIRGANGSTER atau dibiarkan ambil ramai pemandu mcm. dr. GENG-KONGSI-GELAP!

Lihat di http://www.utusan.com.my/utusan/Dalam_Negeri/20140524/dn_13/Lima-beradik-jadi-yatim-piatu :

Lima beradik jadi yatim piatu

Oleh NORAZRIN MARZUKI

KUALA LUMPUR 23 Mei - Lima beradik menjadi yatim piatu dalam sekelip mata apabila ibu bapa mereka terbunuh dalam kejadian langgar lari berhampiran susur ke Cheras di Jalan Loke Yew di sini pagi ini.

Dalam kejadian kira-kira pukul 7.30 pagi itu, mangsa, Jefri Mohd. Zain, 46, dan isterinya, Noorsalawati Ibrahim, 40, yang menaiki motosikal mati di tempat kejadian setelah digilis sebuah lori yang membawa muatan pasir.

Difahamkan, pemandu lori itu bagaimanapun terus meninggalkan tempat kejadian.

Ketua Trafik Kuala Lumpur, Asisten Komisioner Rosli Mohd. Noor ketika dihubungi mengesahkan menerima laporan kejadian itu.
Beliau berkata, siasatan awal mendapati motosikal yang ditunggang oleh Jefri hilang kawalan sebelum kedua-dua mangsa terjatuh ke atas jalan raya.

"Sebuah lori yang mengikut rapat motosikal mangsa dari arah yang sama tidak sempat mengelak lalu merempuh dan menggilis kedua-dua mangsa. Mereka meninggal dunia serta merta di tempat kejadian," katanya ketika dihubungi di sini hari ini.....

"Saya harap orang ramai dapat membantu pihak polis menjejaki pemandu lori yang tidak bertanggungjawab melarikan diri dan meninggalkan tempat kejadian.

"Jika mengikut undang-undang, lori dilarang berada di atas jalan raya pada waktu pagi iaitu di mana kemuncak orang mahu pergi ke tempat kerja," katanya.

Makcik Sambal Belacan.

Anonymous said...

Hishamuddin yang dahulunya menghunus keris sekarang sudah jadi pondan. Aku tabik pada Zahid Hamidi. Bila lagi nak hantar pendekar-pendekar dari Gunong Semanggol. Ini lah masa nya. Kali ini kita sapu mereka sampai rapat. Jangan ditinggal seekor pun. Rasanya Tanah Melayu perlukan satu lagi peperangan untuk menyucikan musuh-musuh Islam. ALLAH HU AKBAR !

hangkedee said...

Ah jib gor & the gang lu punya buah pelior mana pegi. Maà

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive