Wednesday 23 April 2014

INI DRIVER PALING BODOH DAN TAK TAHU UNDANG UNDANG




Barangkali lelaki dalam gambar diatas menyangka dia boleh menang kes ini jika bawa ke balai ataupun heret ke Mahkamah sekalipun..Ataupun dia memang tak tahu undang undang jalan raya..

Kalau tiada video ini sebagai bukti sekalipun jelas dialah yang bersalah.. Potong barisan, himpit masuk sesuka hati tanpa menghiraukan penguna yang berada di laluan yang betul membuktikan pemandu ini yang bersalah..



Perkara ini bukan saja berlaku kepada penguna jalan raya yang lain, malah aku pun pernah alami situasi sebegini setahun yang lalu.. Tapi nasib baik ada anggota polis kebetulan berada dibelakang.. Dan pemandu yang cuba himpit aku tu baru dapat lesen P disaman dan lesennya digantung..

Tulah.. Jangan tunjuk pandai..


3 comments:

Anonymous said...

GERAMnya aku - apahallah kat Malaysia ni, rakyat, terutamanya yg. miskin dari penunggang motosikal/basikal dan kereta kecil, serta majoriti mangsa adalah umat ISLAM/Melayu, dibiarkan MATI KATAK/cedera kdg-kdg sampai CACAT akibat dilanggar LORI/KERETA/BAS BUAS?! Menteri Pengangkutan tu buat apa - tak dengarkah keluhan rakyat; sedgkan budak omputih Peranchis yg. tulis surat puji dia, bukan main dilayan sampai nak jumpa?!

Lori/bas/kereta 4WD BUAS BERMAHARAJALELA kat Malaysia ni - yg. jadi mangsa, majoriti adalah umat Islam/Melayu, terutamanya penunggang motosikal yg. amat terdedah kpd. bahaya dan ramai terbunuh dgn. KEJAM (tapi mereka selalunya disalahkan walau tiada bukti)!

Patutnya Menteri Pengangkutan kena buat undg-undg SEKERASnya, utk. menghukum, bukan shj pemandu BUAS, tetapi juga TUANPUNYA bas/lori, kerana kebanyakan pemandu BUAS yg. diambil bekerja adalah disyaki dr. GENG KONGSI GELAP! Dan keluarga mangsa harus dpt. pembelaan serta pampasan sewajarnya (biar sampai berjuta - kalau mangsa 'fitnah' boleh senang dpt berjuta duit saman; apalagi mangsa kemalangan yg. jauh lebih malang) dr. TUANPUNYA lori/bas tersebut - baru mereka TAKUT pd. undg-undg! Tapi yg. asyik disalahkan hanya mangsa, pemandu dan lori/bas buruk!

Di Barat pun, undg-undg adalah ketat, cthnya di Jerman, lori/bas mesti tetap di lorong paling perlahan dan hanya boleh di lorong laju utk. memotong, tetapi mengikjut had laju yg. ditetapkan. Dan lori mesti ada tanda amaran yg. cukup TERANG di belakang dan depan termasuk bila berhenti, kerana rosak dsbnya. Muatan juga perlu diikat dan dibungkus dgn amat cermat terutamanya bila bawa muatan besi dll yg. merbahaya - tak pernah aku tengok besi panjang TERJULUR dr. belakang lori ataupun pasir terdedah; mahupun lori buruk! Dan dari Sabtu malam hingga Ahad malam (10pm), lori tak boleh beroperasi kerana ingin memberi keselamatan yg. lebih terjamin utk. kereta dan bas penumpang utk bersantai dgn. hati lapang, hujung minggu (hanya lori makanan/minyak selalunya dibenarkan dlm. kes-kes tertentu yg. dipantau dgn. ketat)!

Makcik Sambal Belacan – PERTAHAN Islam dan umatnya, Raja-Raja Melayu/PERKASA/Bahasa Melayu, hak BUMIPUTERA Melayu dan BUMIPUTERA lain; dan hak orang miskin dari semua bangsa yang hormat Islam, dan bangsa dan hak Bumiputera (Bumiputera juga bermakna Pribumi/Orang Asal-Asli/Indigenous/Native/Aboriginal/First Nation).

QalamQabut said...

Makcik Belacan cakap 'Menteri Pengangkutan tu buat apa - tak dengarkah keluhan rakyat...'

Mana ada Menteri Pengangkutan!

Anonymous said...

1. Tiada lampu isyarat membelok.
2. Memotong twrlalu rapat
3. Kena sikit pun nak kecoh

Pemandu babi

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive