Tuesday 18 February 2014

SANUSI eX SETPOL PAKAI ESTIMA FRUST TAK DAPAT BELI KERETA RASMI SETPOL KE ??

lawa kereta nusi


Tu la gambar bekas SETPOL Allahyarham Ustaz Azizan. Nama dia Sanusi, dulu masa zaman Pas Kedah jadi kerajaan negeri, Sanusi ni memang 'buat duit' dengan jawatannya. Pernah juga sampai bersepak terajang dalam pejabat Menteri Besar akibat berebut BALAK! Masa mamat ni tulis cacatan selepas kematian arwah Ust Azizan " Bayangkan kalau Menang " petikan dari akhbar sinar, hampir kesemua Pas Kawasan di Kedah mengamuk dengan cacatan yang ditulis oleh Sanusi.. Dan aku dapat tau yang bekas Setpol ini juga tidak disukai hampir kesemua Exco Pas di Kedah..

Baru-baru ni dia ada tegur kerajaan negeri, sebab Menteri Besar YAB Dato Seri Mukhriz dalam satu kenyataannya mahu membeli 10 buah kereta Proton Perdana yang baru  untuk kegunaan EXCO, manakala Toyota Camry yang lama akan dijual kepada bekas Exco terdahulu .




Itu pun selepas desakan bekas exco Kedah dulu yang mahu membeli kembali kereta yang pernah mereka naik.Katanya kereta kereta Camry itu dah sebati dengan bekas-bekas exco.. Ya lah mau tak sebati, sampai koleksi cd cd lagu jiwang karat pun tak sempat nak ambil keluar..

Okeh, berbalik dengan desakkan Sanusi, kenapa nak dwi-standard dengan kerajaan BN sekarang ? Dulu masa era pemerintahan mereka, tiada pula isu pembaziran duit rakyat di bangkitkan selepas kerajaan PAS membelanjakan sejumlah wang kerajaan negeri untuk digunakan membeli 10 biji kenderaan mewah untuk kegunaan wakil rakyat PAS serta pegawai kanan pada era itu. ??

Dulu Pas tukar sekaligus sekali dengan kereta Menteri Besar, terdiri dari sebuah kereta mewah Mercedez Benz S350 untuk kegunaan MB ketika itu, 5 buah kereta jenis Toyota Camry untuk kegunaan EXCO serta 4 buah kenderaan SUV Toyota Fortuner untuk kegunaan pegawai kanan MB dengan harga lingkungan RM1juta lebih. Tak timbul pula pasal pembaziran duit rakyat ??

Sanusi sepatutnya tanya boss boss diatasnya dahulu sebelum buat kenyataan.. Itupun kalau boss boss dia jawablah, sebab yang aku tau kesemua Exco Pas Kedah dulu tak suka dekat mamat ni..

Ka Sanusi Jeles tak dapat beli kereta SETPOL ?? Hahahaha


MTK
Dengar kata hidup sanusi MEWAH sekarang.. mampu buka gelanggang FUTSAL, Hasil HUTAN KEDAH ke bro ??

3 comments:

Anonymous said...

ada ke duit nak bayag saman nih takut melutut macam malaun yang lepaih tu,mulut tu jangan hebiag sangat takut terkencin kat mahkamah nanti,ameno ni kalau tak buat fitnah memang tak boleh duduk gatai habih pungkug2.

UTara selATAN said...

Hahahaaa. ....penyokong yang kecewa. ...

Anonymous said...

Sanusi ni xmau cerita skit ka hubungan akrab dia dengan che had dali sampaikan bagi kat kuin pinjam 2 juta.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive