Friday 22 November 2013

PANASS !!! AKIBAT SUKA MENUDUH PIHAK LAIN SALAH, PAS TERIMA BAYARAN TUNAI DARI ALLAH S.W.T



KERJA parti PAS menyalahkan orang lain dan juga memperlekehkan sesetengah pihak memang sudah menjadi budaya dalam darah ahli dan pemimpin mereka agaknya?

Asal semuanya yang berlaku biarpun disebabkan kelalaian atau angkara ahli parti itu sendiri pasti BN dan UMNO yang mereka akan persalahkan.

Biasanya kalau selalu persalahkan orang lain biarpun sebenarnya salah sendiri, Allah akan balas biasanya di dunia ini pun.

Itulah yang terjadi pada pemilihan PAS hari ini dalam Muktamar Pas yang berlangsung di Stadium Malawati Shah Alam hari ini.





Memetik tweet Agenda Daily, dengar cerita lebih 1,000 anggota perwakilan terpaksa mengundi semula bagi memilih Ahli Jawatankuasa PAS Pusat pada sesi pemilihan hari ini.
“MALU – PAS perlekeh SPR kendali PRU libat jutaan orang, malu besar selepas 1,129 orang perwakilan kena undi balik AJK PAS Pusat sebab silap kertas undi.

“Proses mengundi pemilihan Timbalan dan Naib Presiden PAS bagaimanapun diteruskan, penangguhan itu hanya libat jawatan AJK PAS Pusat,” menurut tweet Agenda Daily.

Itulah.. cakap orang pandai sangat kan diri sendiri dah kena. PAS dengan DAP sama sahaja, tak pandai uruskan pemilihan walaupun perwakilan tak sampai 5,000 orang.
UMNO uruskan pemilihan libatkan 450,000 orang. Cool jer…

Ini laporan HARAKAH DAILY mengenai penangguhan berkenaan yang tidak menyebut langsung punca penangguhan itu.

Proses pembuangan undi bagi pemilihan kepimpinan PAS sesi 2013-2015 bermula jam 4.00 petang tadi selepas sesi taklimat ringkas oleh Pengerusi Jawatankuasa Pemilihan PAS Pusat, Asmuni Awi.

Bagaimanapun pengundian petang ini hanya bagi jawatan Timbalan Presiden dan Naib Presiden PAS.

Sementara bagi pemilihan 12 Ahli Jawatankuasa PAS Pusat yang sepatutnya diadakan petang ini ditangguhkan esok bermula jam 8.15 pagi.
Pengundian dijalankan secara berperingkat-peringkat bermula dengan Pengerusi dan Timbalan Pengerusi Tetap, Ahli Majlis Syura, Ahli Jawatankuasa PAS Pusat.

Petang ini, perwakilan dewan-dewan dari Negeri Selangor, Melaka dan Perlis membuang undi pada jam 4.30 petang.

Perwakilan Negeri Sembilan, Kedah, Pulau Pinang dan Pahang pada jam 5.30 petang.
Perwakilan Perak, Kelantan, Terengganu pada jam 6.00 petang manakala perwakilan Johor, Sabah, Sarawak dan Wilayah Persekutuan pada jam 6.30 petang.

Menurut Asmuni juga, keputusan penuh akan diumumkan selewat-lewatnya petang esok.
Bagi jawatan timbalan, ketua dan naib presiden, pengiraannya akan dibuat malam ini namun akan diumumkan bersekali dengan keputusan pemilihan ahli jawatankuasa.
Seramai 1,129 perwakilan membuang undi. – mynewshub.my

2 comments:

Anonymous said...

Ini pun salah UMNO

Anonymous said...

ini salah UMNO....UMNO sabotage....PAS mana ada buat silap....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive