Saturday 27 April 2013

BENARKAH PAS DIRESAPI PENGARUH SYIAH ?? #TukarKedah #SaveKedah



AGAK kurang sedap didengar apabila Pendang dikaitkan dengan kemunculan fahaman Syiah dengan adanya pemimpin kumpulan itu didakwa oleh pihak berkuasa beberapa tahun dahulu.

Berdasarkan sumber, suatu ketika dahulu dikatakan terdapat sekumpulan hampir 1,000 pengikut fahaman yang terpesong daripada Ahli Sunah Wal Jamaah menjalankan aktiviti secara sembunyi-sembunyi. .

Penduduk bersyukur kerana fahaman tersebut sedikit sebanyak berjaya ditangani pihak berkuasa. Namun baru-baru ini perasaan gusar timbul semula apabila dikatakan terdapat pemimpin Pas yang dikaitkan dengan fahaman tersebut 'muncul' sempena Pilihan Raya Umum Ke-13 (PRU-13).

Bukan sedikit yang mendakwa bahawa parti yang kononnya mendakwa memperjuangkan Islam itu kini diresapi dengan fahaman Syiah. Benarkah begitu?



Kita tidak menuduh mana-mana individu berfahaman tersebut apatah lagi jika tuan punya badan sendiri tidak pernah mengaku demikian. Namun disebabkan isu itu diperkatakan umum maka adalah wajar pihak yang dikaitkan tampil memberi penjelasan. Lebih-lebih lagi Pendang sering dikaitkan sebagai kubu kuat Pas.

Dari segi sudut sejarah, pendakwah bebas, Kamal Saidin yang berasal dari Pendang berkata, Pas sendiri mempunyai unsur-unsur syiah kerana mempunyai beberapa persamaan ketara sejak parti itu ditubuhkan.

Pertama, Syiah wujud akibat perasaan kecewa. Pengasas Syiah iaitu seorang Yahudi dari Yaman bernama Abdullah Saba kecewa kerana tidak diberikan jawatan selepas memintanya daripada Khalifah Uthman Affan lalu bertindak menentang khalifah itu.

"Pas sendiri ditubuhkan selepas pengasasnya kecewa tidak diberikan jawatan oleh Tunku Abdul Rahman," katanya.

Persamaan kedua antara Pas dan Syiah, kata Kamal ialah menabur fitnah memburukkan pemimpin seperti dilakukan Abdullah Saba terhadap khalifah. Modus operandi memburukkan pemimpin itu dilakukan zaman ini oleh Pas terhadap pemimpin negara.

Beliau memberitahu, persamaan ketiga adalah Pas pernah mengkafirkan ahli UMNO sebagaimana dilakukan oleh Syiah Saba’iyyah yang menganggap golongan tidak bersama mereka adalah kafir bahkan turut mengkafirkan para sahabat.

Sebenarnya, Syiah melakukan pelbagai perkara bertentangan dengan ajaran Islam hingga sanggup menghina Nabi Muhammad SAW apabila menganggap malaikat Jibril tersilap menghantar wahyu kepada Baginda dan sepatutnya wahyu itu adalah untuk Saidina Ali

Syiah berpura-pura menyokong Saidina Ali dan berlebih-lebihan secara terlampau mengagung-agungkan ahlul bait tetapi pada masa yang sama menolak para sahabat lain serta menyimpang dalam pelbagai sudut sama ada akidah, fikah, ibadat, akhlak dan sebagainya.

"Apa bezanya dengan Pas yang terlalu mengagung-agungkan tok guru mereka hingga pendapat lain atau pandangan ulama yang dilabel sebagai ulama UMNO ditolak, ahli UMNO dituduh taghut, dihina dan difitnah bukan-bukan.

"Pas juga melakukan banyak perkara bercanggah dengan ajaran Islam seperti dalam isu akidah iaitu Kalimah Allah dibenar dalam Bible versi Melayu, tuhan mencarut, sanggup berkawan dengan syaitan berbanding saudara sesama Islam dalam UMNO dan pelbagai fatwa-fatwa salah," jelasnya.

Kamal memberi kesimpulan bahawa para pengundi perlu memikirkan dengan mendalam sebelum tiba hari mengundi 5 Mei ini bagi mengelakkan tersalah memilih pemimpin untuk menjadi wakil rakyat mereka. -



Artikel Penuh: UTUSAN ONLINE

3 comments:

Anonymous said...

SAHABAT2..MARI TGK VIDEO DI YOUTUBE..... 'NEW ORDER - TANGAN ASING HANCURKAN MALAYSIA'

Anonymous said...

Eloklah puak hang pegi nasihat pegawai kat JAKIM tu dulu sebelum tuduh macam-macam kpd PAS

Xpas said...

Syiah menolak hadis yg sahih, mensahihkan yg palsu, punya quran yg lain dr AlQuran yg kita baca dan pelajari. Sahabat termulia dikafirkan, wanita mulia dikasihi Nabi saw, isteri Baginda di Syurga dilaknat, jelas sesat golongan syiah ni. Yg bukan syiah tp cenderung kpd mrk samaada menyokong atau mempertahankan mrk, jaga jaga nanti disentuh Neraka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive