Monday 10 September 2012

TUDIAA !!! PAK GUARD ANWAR DAH SETARAF UTK ?




KITA tak tahulah apa yang mengancam Anwar Ibrahim ini sehinggakan pengawal peribadinya perlu membawa senjata ke sana ke mari. Pada satu ketika, Anwar pernah diancam bunuh pun sebaik Saiful Bukhari buat laporan polis mendakwa diliwat Anwar, masa itu Anwar setakat lari ke Kedutaan Turki saja, tak pulak pengawal peribadinya ketika itu acu-acu pistol.

Ini baru dibantah kedatanganya oleh rakyat yang tak suka dengannya, Anwar dah arah pengawal peribadinya untuk acu pistol terhadap rakyat. Inikah demokrasi? Tak suka bantahan rakyat, acu pistol!!

Reaksi segera Anwar selepas itu macam biasalah, cuci tangan – serah kepada polis. Kemudian, ada tambahan sikit “isunya adalah untuk memastikan bahawa pengawal peribadinya itu bertindak untuk mempertahankan diri dan mengikut garis panduan”.

Bila polis tembak penjenayah, tak pulak kita dengan Anwar bagi kenyataan macam ini, terus tuduh polis bunuh rakyat. Sebaliknya bila pengawal peribadinya buat hal, keluarlah semua alasan ‘mempertahankan diri’ dan ‘mengikut garis panduan’ semua ni.

Penulis dimaklumkan, lelaki itu bukanlah pengawal peribadi Anwar yang betul-betul. Dia dari syarikat keselamatan yang diupah untuk menjaga keselamatan Anwar sepanjang Jelajah Merdekanya (sebut kempen pilihanraya). Senjata yang dibawanya pun adalah milik syarikat keselamatan tersebut.

Pendek kata lelaki itu adalah Security Guard dengan pengkhususan menjaga keselamatan VIP. Diulang, Security Guard saja tarafnya..Baca seterusnya

1 comment:

Anonymous said...

Anuwar dengan bodyguardnya patut dah sedia maklum. Setelah sekian lama berpolitik, dia patut sedar tak ada sesiapa pun dalam negara ini yang nak bunuh dia. Not worth it. Jadi bodyguard tak perlulah bawa senjata api.

Polis yang berpakaian civilian pun tak sewenang2nya berani tunjuk pistol ditempat awam, inikan awak orang awam. Ada lesen pistol tu bukan alasan untuk acukan pistol terhadap orang awam.

Jagalah human rights orang lain ... hi, hi. Padan muka.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive