Wednesday 2 May 2012

BONGKARR !!!! #BERSIH 3.0 NAK UBAH MALAYSIA JADI SEBUAH NEGARA REPUBLIK



Perhatikan betul betul tulisan pada gambar tu,penganjur bertindak biadap dan kurang ajar dengan meletakkan perkataan REPUBLIK pada gambar DYMM YDP Agong..Ianya dianggap satu penghinaan kepada sistem raja berpelembagaan..Ini adalah satu lagi bukti jelas yang demo bersih kali ni untuk menjatuhkan raja raja melayu..




Lihat bagaimana gambar DYMM YDP Agong dibiarkan terkoyak diatas jalan..Sesungguhnya niat penganjur bersih untuk memperalatkan dan mengheret DYMM YDP Agong ke jalanan adalah untuk menukar kerajaan yang sedia ada dan mengantikan kepada sebuah negara republik



Maksud Republik adalah sejenis kerajaan (negara) yang diperintah oleh ketua negara yang dipilih rakyat seperti Presiden dan bukannya beraja atau monarki.Perkataan ini berasal dari bahasa Latin res publica, atau "urusan awam", dan ia bermaksud kerajaan dimilik serta dikawal oleh rakyat. Namun demikian republik tidak boleh disama ertikan dengan konsep demokrasi.


Jadi misal kata pakatan dapat perintah Malaysia,sistem demokrasi yang sedia ada akan dihapuskan..Sapa yang kuku besi sekarang?pakatan atau BN?





MTK
HARAM JADAH PUNYA AMBIGA DAN SAMAD SAID HAMPA MEMANG SIALL,KO PULAK ANWAR MEMANG MACAM HARAM JADAH BUAT MALAYSIA NI HURU HARA

1 comment:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive