Wednesday 14 March 2012

TUDIAA!! GUAN ENG BUAT PEKAK BADAK BILA PROJEK SOLAR LAGI BAHAYA DARI LYNAS??


Pemuda Gerakan Pulau Pinang hari ini meminta kerajaan pimpinan DAP Pulau Pinang supaya menjelaskan kepada rakyat khususnya penduduk di Batu Kawan berhubung projek kilang Solar yang akan dibina di kawasan berkenaan.

Ketua Biro Aduan dan Perkhidmatan Pemudanya, Rich Too berkata, Ketua Menteri, Lim Guan Eng harus menerangkan kepada rakyat secara terperinci berhubung lokasi yang telah dikenal pasti untuk membina kilang tersebut dan sama ada projek itu akan menjejaskan aktiviti harian penduduk di situ.

"Guan Eng harus memberikan satu penjelasan yang terperinci tentang projek tersebut supaya penduduk dikawasan berkenaan mengetahui tentang projek solar ini,” katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau berkata, Gerakan tidak menentang teknologi solar ini, tetapi kerajaan seharusnya berunding dengan penduduk sekitar Batu Kawan sebelum membuat sebarang keputusan untuk membina kilang.

"Menurut kajian yang dibuat, proses solar ini akan mengeluarkan lebih 10 bahan kimia dan bahan-bahan ini mungkin akan menjejaskan aktiviti harian penduduk yang duduk berhampiran,” katanya.

Menurut laporan sebelum ini, Bosch Group dari Jerman akan melabur RM2.2 bilion bagi membina kilang pengeluaran panel solar di Pulau Pinang selepas perjanjian memorandum yang dibuat kerajaan negeri. – BERNAMA


MTK
Lidah bewak mana ada teloq nak cakap.kalau dia cakap pun nanti dia kata itu semua UMNO punya kerja

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive