Friday 30 March 2012

GEMPAR!!! OSTAD JIJAN MINTAK NYAWA SELEPAS DI SAMAN??




Beliau Shaik Faisol Bin Shaik Yusoff, seorang usahawan bumiputra yang berjaya. Dulunya beliau, seorang usahawan bumiputra yang disegani. Namun setelah mendapat tender dari KUIN. Beliau ingat, itu durian runtuh, rupanya tidak, ia sebenarnya lebih kepada, malapetaka yang memusnahkan kerjaya niaga beliau dalam bidang kontrak dan makanan.


Dulunya beliau mempunyai 7 Outlet beroperasi serentak dalam pelbagai bidang. Namun setelah menghadapi masalah pembayaran dari KUIN. Beliau yang menanggung hutang terpaksa menjual Outlet perniagaannya untuk menampung kos perkhidmatan dan kos bahan mentah bagi menyelamatkan perniagaannya.

Cuba pembaca bayangkan, dari 70 pekerja, beliau sekarang hanya tinggal 3 pekerja dan mempunyai hanya 1 outlet untuk menampung hidup dan keluarga.

Puncanya beliau mendapat mendapat konrtrak Insaniah dari seorang kawan. (Boleh pulak main pilih kroni ya). Beliau bersama KUIN kontrak bermula dari Januari 2009. Kontrak selama 3 tahun, bermakna dari 2009 hingga 2011. Namun yang lawaknya, Agreement hanya bermula dari 26 Feb 2009. Ini bermakna, KUIN bagi kerja dulu, dokumen hitam putih kemudian. Biasa la kerja kira kawan-kawan. Macam tu la jadinya.

Beliau dijanjikan bayaran penuh satu semester RM360,000.00. Namun selama 3tahun, beliau hanya dibayar satu semester sahaja. Maknanya selama 5 semester lagi beliau hanya belanjakan wang sendiri untuk menampung gerak kerja dan perniagaan beliau. Untuk lebih jelas, Mc ada sertakan sekali, dokumen lengkap untuk pembaca belek dan baca.Sambung baca pendedahan eksklusif di kedahkekl

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive