Tuesday 2 July 2013

CADANGAN TUTUP BAZAR RAMADAN !! APA BEZA TONY PUA DENGAN BABI ?? TAKDAK BEZA BEB ! SAMA SAJA



Kenapa babi bukan binatang lain ?? Kerana sindiran binatang bernama babi paling sesuai dengan pemimpin Dap sekor ni..Sudahlah kurang ajar, lepas tu cuba nak salahkan media sebab manipulasikan kenyataan..

Sebelum ini aku rasa semua maklum dengan jelas bahawa Tony Pua sendiri mencadangkan agar Bazar Ramadan, Pasar Tani dan Pasar Malam ditutup.. Lihat kli video dibawah





Tony Pua mencadangkan pasar Ramadan juga ditutup kerana didakwanya akan menyebabkan kesesakan lalu lintas.

Katanya, jika benar alasan kerajaan negeri bahawa keputusan untuk menutup pasar malam pelancong Jonker Walk di Kota Melaka kerana mahu mengurangkan kesesakan lalu lintas yang melampau, maka tindakan yang sama perlu diambil ke atas Pasar Ramadan.

"Saya rasakan kalau-kalau satu pasar malam mahupun pasar tani ataupun pasar Ramadan akan menyebabkan kesesakan lalu lintas, maka semua pasar-pasar, semua pasar tani di Melaka atau mana-mana negeri perlu dibatalkan secara langsung.-Antarapos

Jelas disini bahawa Tony Pua sendiri mencadangkan agar Kerajaan Negeri Melaka menutup bazar ramadan disebabkan antara penyebab utama kesesakkan lalu lintas.

Bila isu ini menaikkan kemarahan Umat Islam, semalam Tony Pua menafikan pula bahawa cadangan itu datang darinya.. Sebaliknya sindiran bagi menyalahkan Kerajaan Negeri Melaka..

Lihat video dibawah



Tony Pua menafikan beliau bersikap perkauman kerana mencadangkan Pasar Ramadan ditutup sebagai tindak balas terhadap penutupan pasar malam pelancong Jonker Walk di Kota Melaka yang hangat diperkatakan.

Sebaliknya, kata Pua, kenyataannya itu diputarbelitkan oleh media dan beliau langsung tidak bermaksud mahu menutup Pasar Ramadan di negara ini.

"Umno yang menutup bazaar Ramadan, tetapi saya yang dituduh menghasut sentimen perkauman dan menyinggung perasaan umat Islam.

"Konteks kenyataan saya yang menyoal tindakan kerajaan Umno Melaka adalah jelas. Hanya yang bodoh atau yang berniat jahat sengaja memberikan maksud lain kepada apa yang saya sebut," katanya pada sidang media di Lobi Parlimen hari ini.

Pua berkata, kenyataannya itu sebenarnya bertujuan menyindir Ketua Menteri Melaka, Datuk Idris Haron kerana gagal menyelesaikan masalah lalu lintas di negeri itu- Antarapos

Sendiri beri cadangan, sendiri kelupur salahkan orang lain.. Dari konteks pemahaman kedua-dua kenyataan Tony Pua diatas, aku rasa bukan salah media atau sesiapa yang ulas tentang isu ini..

Tentang artikel yang disiarkan Mingguan Malaysia dua hari leas, penulis ruangan Awang Selamat pula menulis "Tony Pua dalam memperjuangkan peniaga Jonker Walk, telah ‘menyinggung hati umat Islam’ apabila mencadangkan pasar Ramadan ditutup kerana menyebabkan kesesakan lalu lintas."

Jelas, tak ada satu ayat pun yang ditulis mengatakan bahawa Tony Pua mahu menutup pasar Ramadan.. Sebaliknya ramai penulis blog dan portal mengulas tentang cadangan dari Tony Pua..

Bila Tony Pua mengatakan cadangan itu sebagai bahan sindiran, bermakna Tony Pua sendiri tidak menghormati orang Melayu dan Umat Islam..

Apa kata kalau cadangan Tony Pua diterima oleh Guan Eng untuk dilaksanakan di negeri Pulau Pinang ? Bukan apa, sejak Dap memerintah Pulau Pinang, berapa banyak kedai Melayu Islam ditutup ?? Sedangkan Guan Eng sanggup menutup jalan semata mata untuk memberi layanan istimewa kepadapeniaga peniaga jalanan kaum cina untuk berniaga disitu..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

REJIMEN PEJUANG MAYA DIRAJA

Popular Posts

Followers

Blog Archive